شرایط رانندگی در قبرس شمالی
شما این مقاله را درباره قبرس شمالی می‌خوانید.
شرایط رانندگی در قبرس شمالی

شرایط رانندگی در قبرس شمالی همانند انگلستان از سمت چپ جاده است. (برعکس ایران)

افرادی که برای مسافرت به قبرس شمالی می آیند می توانند با گواهینامه بین المللی در اینجا رانندگی کنند. ولی دانشجو می بایست گواهینامه خود را به گواهینامه قبرس تبدیل نماید. برای اینکار نیاز به امتحان مجدد رانندگی نمی باشد.دانشجویان یا سرمایه گذاران  با تحویل ترجمه گواهینامه ایران به دفترهای آموزش های رانندگی در قبرس گواهینامه قبرس شمالی را  دریافت می‌کنند  و هزینه ی این کار تقریبا 3000 لیر می باشد.

سرمایه گذاران یا دانشجویان می توانند در قبرس شمالی ماشین اجاره کنند. اجاره ماشین های بسیار لوکس بسیار ساده می‌باشد و فقط با پر کردن یک فرم می توانید ماشین را اجاره کنید.

اجاره ماشین در قبرس معمولا کمتر از ۳ روز نمی باشد و هزینه آن 900 لیر ترکیه برای ۳ روز می‌باشد. ماشین در قبرس بسیار ارزانتر از ایران است. و دانشجو می‌تواند به دلخواه خود ماشین های متفاوت بخرد. قیمت سوخت در قبرس زیاد است و اکثر افراد به دنبال ماشین کم مصرف هستند.

بیشتر ماشین های کره ای و ژاپنی کم مصرف هستند. ضمناً توصیه می شود که با توجه به هزینه زیاد تعمیر ماشین از خریدن ماشین های مدل پائین خودداری نمائید. ایرانی ها می توانند با ماشین شخصی خود به قبرس بیایند. البته این کار ملزم به سیر مراحل قانونی خود می باشد ولی در اینجا افرادی هستند که با ماشین ایرانی به قبرس آمده اند. توصیه می شود متقاضیانی که چنین قصدی دارند قبل از هر اقدامی با مشاورین ما تماس بگیرند.

 

گواهینامه بین المللی رانندگی

گواهینامه بین المللی، مجوزیست که شما با کسب آن میتوانید به عنوان یک توریست در کشور های عضو سازمان (شامل ایران، قبرس شمالی و ۱۹۵ کشور دیگر)، بدون مشکل قانونی رانندگی کنید.مدت زمان اعتبار این گواهینامه بسته به انتخاب خودتان از یک سال تا سه سال متغییر می باشد.

گواهینامه قبرس شمالی برای دانشجویان

دریافت گواهینامه رانندگی قبرس، برای دانشجویان ایرانی بسیار آسوده می باشد بدین صورت که دانشجویان می توانند اصل گواهینامه رانندگی که از ایران دریافت کرده اند را به اداره بین الملل دانشگاه تحویل دهند تا ترجمه شود و پس از آن با ارائه برگه ترجمه به اداره امور مالیاتی قبرس، گواهینامه رانندگی قبرس را دریافت کنند. البته قوانین گاهی اوقات تغییر میکند و دانشجویان را ملزم به گذراندن جلسات عملی و آیین نامه میکنند تا با سیستم رانندگی و قوانین کشور قبرس آشنایی پیدا کرده و سپس گواهینامه قبرس دریافت کنند.

دریافت گواهینامه قبرس شمالی

از دیگر شرایط شرایط رانندگی در قبرس شمالی این است که بعد از صدور اقامت، زمانی که برای دریافت گواهینامه قبرس شمالی مراجعه می کنید، کتابچه آیین نامه (به زبان استانبولی یا به زبان انگلیسی) در اختیارتان قرار می گیرد و امتحانی به صورت شفاهی( و نه کتبی) از شما گرفته خواهد شد.

بعد از قبول شدن در آزمون ، ۱۰ جلسه به‌عنوان کلاس شهری خواهید داشت و بعد از گذراندن کلاس های شهری و قبولی در آزمون شهری، گواهینامه شما صادر خواهد شد .این پروسه هزینه ای بالغ بر ۳۰۰۰ لیر برایتان خواهد داشت.

جریمه رانندگی در قبرس شمالی:

  • رانندگی با سرعت بالاتر از حد مجاز در شهر : 1500 لیر
  • رانندگی با سرعت بالاتر از حد مجاز شده خارج از شهر : 1200 لیر
  • رانندگی بدون داشتن گواهینامه : 10000 لیر
  • رانندگی بدون بیمه نامه: 4000 لیر
  • رانندگی در حالت مستی حدود 4000 لیر
  • نبستن کمربند ایمنی: 700 لیر
  • نبستن کمربند ایمنی سرنشینان: 500 لیر
  • پرتاب زباله به بیرون از وسیله نقلیه 400 لیر
  • تصادفات رانندگی اگر مقصر باشید: 800 لیر

 

صفحه اینستاگرام دپارتمان تحصیلی

تلگرام دپارتمان تحصیلی

صفحه اینستاگرام دپارتمان سرمایه‌گذاری

تلگرام دپارتمان سرمایه‌گذاری

مطالب دیگر

آب و هوای قبرس شمالی

آب و هوای قبرس شمالی

شرایط  اب و هوایی قبرس شمالی آمتعلق به منطقه تحت سلطه آب و هوای مدیترانه ای  است. سامرهایی که از اواسط ماه مه تا اواسط ماه اکتبر پایدار هستند خشک و گرم هستند. در طول تابستان، منطقه فشار بالای نیمه گرمسیری، هوا را کنترل می کند و مانع از بارش شدن باران می شود. زمستان...

فرهنگ مردم قبرس

فرهنگ مردم قبرس

فرهنگ مردم قبرس یک فرهنگ غنی و متنوع است که این فرهنگ تاثیرات بسیار زیادی از کشور ترکیه و همچنین کشورهای اطراف مدیترانه گرفته است.  زبان صحبت کردن آنها ترکی استانبولی میباشد، اما آنرا با لهجه خاصی صحبت میکنند. به گونه ای است که بیشتر جشن های مذهبی را جشن می گیرند....

واحد پول رسمی در قبرس شمالی

واحد پول رسمی در قبرس شمالی

واحد پول رسمی در قبرس شمالی لیر ترکیه می‌باشد. یورو، دلار آمریکا و پوند انگلیس هم در این کشور کاملا مبادله می‌شود. اگر به صورت دقیق بخواهیم این مورد را بررسی کنیم خرید و فروش ماشین و ملک از روی پوند انگلیس صورت می‌گیرد. ولی مصارف روزمره و تمامی خرید فروش ها و سوپر...

پشتیبانی آنلاین!

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما از حساب‌های زیر تماس برقرار کنید.

SocialSocialSocialSocial