آب و هوای قبرس شمالی
شما این مقاله را درباره قبرس شمالی می‌خوانید.
آب و هوای قبرس شمالی

آب و هوای قبرس

آب و هوای قبرس متعلق به منطقه تحت سلطه آب و هوای مدیترانه ای مدیترانه است. سامرهایی که از اواسط ماه مه تا اواسط ماه اکتبر پایدار هستند خشک و گرم هستند. در طول تابستان، منطقه فشار بالای نیمه گرمسیری، هوا را کنترل می کند و مانع از بارش شدن باران می شود. زمستان های کوتاه و خفیف از دسامبر تا فوریه گذشته بارندگی دارند که حدود ۶۰ درصد از میانگین بارش سالانه را دارند. میانگین دمای سالانه جزیره به طور کلی حدود ۲۰ درجه سانتیگراد است. متوسط درجه آب دریای مرجانی در قبرس ۲۱ درجه سانتیگراد است. متوسط بارش سالانه ۵۰۰ میلی متر است تغییرات دما و بارندگی بستگی به ارتفاع و فاصله از دریای مدیترانه دارد.

درجه حرارت

دمای تابستان در پایین زمین، حتی در نزدیکی دریای مدیترانه، بالا است و به بالاترین میزان در Mesaoria رسیده است. میانگین دمای روزانه در ماه های ژوئیه و اوت در حدود ۲۹ درجه سانتیگراد در دشت مرکزی است که می تواند در این ماه به حداکثر ۳۸ درجه سانتیگراد برسد. میانگین دما در ماه ژانویه در دشت مرکزی ۱۰ درجه سانتیگراد و در قسمتهای بالاتر از کوه های کی ارنیا ۵ درجه سانتی گراد است.

بارش باران

مناطق کوهستانی بلندتر از بقیه جزیره است. محدوده Kyrenia 550 میلی متر باران در امتداد خط ریل خود را در ارتفاع ۱۰۰۰ متر تولید می کند. دشت ها در امتداد ساحل شمالی و در ناحیه شبه جزیره کارپاس بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلی متر بارش سالانه قرار دارند. کمترین بارش در Mesaoria، با ۳۰۰-۴۰۰ میلی متر در سال رخ می دهد.

شرجی

رطوبت نسبی هوا بین ۶۰٪ تا ۸۰٪ در زمستان و بین ۴۰٪ و ۶۰٪ در تابستان با مقادیر حتی پایین تر در طول ظهر است. رطوبت نادر است و دید بسیار خوب است.

باد

باد معمولا نور تا متوسط و متغیر در جهت است. وزش باد شدید ممکن است گاهی رخ دهد، اما گله ها نادر هستند و عمدتا به مناطق ساحلی در معرض قرار گرفتن و همچنین مناطق در ارتفاع بالا محدود می شود.

آفتاب

این جزیره دارای بیش از ۳۰۰ روز آفتابی است: تقریبا ۶ ساعت در روز در زمستان و تا ۱۲ ساعت در روز در تابستان. آفتاب به خصوص از ماه آوریل تا سپتامبر فراوان است. برای مثال، در Mesaoria در نواحی شرقی، نور آفتابی ۷۵٪ از زمان وجود دارد.

درجه حرارت دریا در قبرس

میانگین دمای سالانه دریا در حوالی قبرس ۲۱-۲۲ درجه سانتیگراد (۷۰-۷۲ درجه فارنهایت) ، از ۱۷ درجه سانتیگراد (۶۳ درجه فارنهایت) در ماه فوریه تا ۲۷-۲۸ درجه سانتیگراد (۸۱-۸۲ درجه فارنهایت) در ماه اوت ( بسته به موقعیت مکانی). در هفت ماه از ماه می تا نوامبر میانگین دمای دریا از ۲۰ درجه سانتیگراد (۶۸ درجه فارنهایت) فراتر می رود.

 

بهترین زمان برای سفر به قبرس

بهترین زمان آب و هوای قبرس شمالی برای سفر به این کشور و بازدید از ویرانه های یونانی و رومی و همچنین صومعه های بیزانس دوره ها بهار و پاییز و به ویژه از اواسط آوریل تا اواسط ماه مه و از اواسط اکتبر تا اواسط است. نوامبر ، هنگامی که می توانید درجه حرارت روز را در حدود ۲۰/۲۵ درجه سانتیگراد (۶۸/۷۷ درجه فارنهایت) ، با شب های خنک ، گاهی اوقات کمی سرد در دشت نیکوزیا مشاهده کنید.

باران در قبرس شمالی

به طور کلی گاهی اوقات ، باران می بارد. بهار توصیه می شود زیرا روزهای طولانی تری دارد و همچنین به دلیل طبیعت در این دوره در حال شکوفایی است. با انتخاب این دو دوره ، می توانید از گرمای تابستان دوری کنید ، و این خصوصاً در مورد دشت نیکوزیا ، جایی که گرما اغلب شدید است ، صدق می کند. برای تعطیلات ساحل ، می توانید از اواسط ماه مه تا اواسط اکتبر بروید ، حتی اگر ، همانطور که قبلاً گفته شد ، در ماه مه هنوز دریا خنک است.

صفحه اینستاگرام دپارتمان تحصیلی

تلگرام دپارتمان تحصیلی

صفحه اینستاگرام دپارتمان سرمایه‌گذاری

تلگرام دپارتمان سرمایه‌گذاری

مطالب دیگر

آب و هوای قبرس شمالی

آب و هوای قبرس شمالی

شرایط  اب و هوایی قبرس شمالی آمتعلق به منطقه تحت سلطه آب و هوای مدیترانه ای  است. سامرهایی که از اواسط ماه مه تا اواسط ماه اکتبر پایدار هستند خشک و گرم هستند. در طول تابستان، منطقه فشار بالای نیمه گرمسیری، هوا را کنترل می کند و مانع از بارش شدن باران می شود. زمستان...

فرهنگ مردم قبرس

فرهنگ مردم قبرس

فرهنگ مردم قبرس یک فرهنگ غنی و متنوع است که این فرهنگ تاثیرات بسیار زیادی از کشور ترکیه و همچنین کشورهای اطراف مدیترانه گرفته است.  زبان صحبت کردن آنها ترکی استانبولی میباشد، اما آنرا با لهجه خاصی صحبت میکنند. به گونه ای است که بیشتر جشن های مذهبی را جشن می گیرند....

واحد پول رسمی در قبرس شمالی

واحد پول رسمی در قبرس شمالی

واحد پول رسمی در قبرس شمالی لیر ترکیه می‌باشد. یورو، دلار آمریکا و پوند انگلیس هم در این کشور کاملا مبادله می‌شود. اگر به صورت دقیق بخواهیم این مورد را بررسی کنیم خرید و فروش ماشین و ملک از روی پوند انگلیس صورت می‌گیرد. ولی مصارف روزمره و تمامی خرید فروش ها و سوپر...

پشتیبانی آنلاین!

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما از حساب‌های زیر تماس برقرار کنید.

SocialSocialSocialSocial