آزمون GRE چیست؟
شما این مقاله را درباره دانستی‌ها می‌خوانید.
آزمون GRE چیست؟

بدون شک این سوال برای شما پیش آمده است که آزمون GRE چیست . چرا برخی از کشورها و دانشگاه های مختلف جهان ارائه نمره آن را الزامی می‌دانند. در مطلب زیر قصد داریم که شما را با سیر تا پیاز این آزمون آشنا کرده . وابهامات پیرامون آن را برطرف کنیم؛ با ما همراه باشید.

موسسه برگزاری آزمون GRE یعنی ETS، این آزمون را چنین تعریف کرده است:

هوشمندانه‌ترین راه برای ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی و مدارس کسب و کار “.

بدیهی است که این تعریف کلی بوده و اطلاعات چندانی در اختیار ما قرار نمی دهد . بهتر است با بیانی ساده تر آن را ارائه دهیم.

GRE مخفف Graduate Record Examinations است. در حقیقت این آزمون یک فیلتر ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی است . در بسیاری از دانشگاه ها به خصوص دانشگاه‌های آمریکا و کانادا، یکی از معیارهای اصلی سنجش و انتخاب دانشجوها همین آزمون GRE است. اکثر دانشگاه های کشورهای آمریکا و کانادا نمره این آزمون را به عنوان یکی از مدارک درخواست پذیرش در دوره های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد، دکتری و پست داک) ملاک قرار می دهند.

نکته قابل توجه اینکه افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته های حقوق و پزشکی را دارند. از گذراندن این آزمون معاف هستند و باید به ترتیب آزمون‌های LSAT و MCAT را بگذرانند. اما دانشجویان سایر رشته ها (به خصوص رشته‌های فنی و مهندسی) که قصد تحصیل در دانشگاه های آمریکای شمالی را دارند، ملزم هستند که نمره GRE خود را به دانشگاه مقصد ارائه دهند. مدارس و دپارتمان های کسب و کار نیز که در گذشته میل چندانی به پذیرش GRE نداشتند، کاهش شدیدی داشته . در حال حاضر می توان بیان کرد که این دانشکده ها نیز ارائه مدرک GRE را معتبر و لازم تلقی می کنند.

آزمون GRE خود به دو نوع Subject و General تقسیم می‌شود:

GRE General

آزمون اصلی که اساسا آن را به عنوان GRE می‌شناسیم، در واقع GRE General است که هر هفته در موسسات گوناگون و شهرهای مختلف ایران به صورت منظم و کامپیوتری برگزار می‌شود.

آزمون GRE General کتبی شامل سه بخش می‌باشد:

۱٫ Quantitative ( استدلال کمی و ریاضیات )
۲ . Verbal ( استدلال کیفی و درک زبانی )
۳ . Analytical Writing ( بخش نوشتاری تحلیلی )

GRE Subject

آزمون GRE Subject از دروس تخصصی رشته‌هایی خاص مانند زیست شناسی، شیمی، ادبیات انگلیسی، ریاضی، فیزیک و روان شناسی تشکیل شده و به داوطلبان همین رشته‌ها کمک می‌کند تا بیش از پیش خود را متمایز کنند. اگر در این رشته‌ها تحصیل می‌کنید باید وب‌سایت دانشکده مورد نظر را بررسی کنید تا از لزوم شرکت در این آزمون با خبر شوید. در حال حاضر این آزمون سه مرتبه و توسط سازمان سنجش ایران برگزار می شود.

نکته قبل توجه اینکه این آزمون تنها به صورت کتبی برگزار شده و خبری از سوالات اینترنتی در آن نخواهد بود؛ 100 سوال 5 گزینه ای که برخلاف آزمون GRE General، دارای نمره منفی نیز می باشند. این آزمون معمولا برای متقاضیان دانشگاه های بسیار مطرح که رقابتی سنگین برای ورود به آنها وجود دارد توصیه می شود. افرادی نیز  که نمرات چندان قابل قبولی در مقاطع گذشته خود کسب نکرده و قصد دارند تا با جبران آن نمرات توانایی هایی خود را اثبات نمایند، معمولا به نمره GRE Subject نیاز خواهند داشت.

صفحه اینستاگرام دپارتمان تحصیلی

تلگرام دپارتمان تحصیلی

صفحه اینستاگرام دپارتمان سرمایه‌گذاری

تلگرام دپارتمان سرمایه‌گذاری

مطالب دیگر

دانشگاه های ترکیه (مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران) (2024-2023)

دانشگاه های ترکیه (مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران) (2024-2023)

به طور کلی هفده  عدد از دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران می‌باشند که ده عدد از آن ها دانشگاه های دولتی ترکیه  وهفت عدد از آن شامل دانشگاه های خصوصی ترکیه می‌شود.     لیست دانشگاه های دولتی در ترکیه که مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند دانشگاه...

 دانشگاه های ترکیه مورد تایید اروپا ( دیپلم آبی)

 دانشگاه های ترکیه مورد تایید اروپا ( دیپلم آبی)

دیپلم آبی چیست؟ بعضی از دانشگاه ها در کشور ترکیه بعد از فارغ التحصیلی به شما دیپم آبی هم می‌دهند.  دانشگاه هایی که دیپلم آبی میدهند بدان معنا هستند که این دانشگاه ها مورد تایید قاره اروپا هستند. دانشجو می‌تواند بعد از فارغ التحصیلی در این دانشگاه ها  در کشورهای...

نحوه پرداخت شهریه دانشگاه‌ها

نحوه پرداخت شهریه دانشگاه‌ها

شرکت سرمایه گذاری و مهاجرتی پایسان جهت پایین آوردن استرس دانشجویان وخانواده هایشان برای پرداخت شهریه دانشگاه ها مشاورارزی در نظر گرفته است. پایسان نحوه پرداخت شهریه دانشگاه‌ها را بررسی کرده تا نگرانی را از شما عزیزان سلب نماید. از آنجایی که افراد بسیاری هستند این کار...

پشتیبانی آنلاین!

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما از حساب‌های زیر تماس برقرار کنید.

SocialSocialSocialSocial