تحصیل در مجارستان
شما این مقاله را درباره مجارستان می‌خوانید.
تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان

اگر قصد مهاجرت سریع به اروپا را دارید مهاجرت تحصیلی به مجارستان می‌تواند اولین گزینه شما باشد. شرکت در دوره‌های متنوع آموزشی با وجود کالج‌ها و دانشگاه‌های معتبر با رتبه‌های جهانی، باعث شده بیشتر متقاضیان تحصیل در اروپا، مجارستان را بعنوان مقصد خود انتخاب کنند. یکی از مزایای تحصیل در رشته های پزشکی یا دندانپزشکی در مجارستان یا هر رشته دیگر و اخذ ویزای تحصیلی مجارستان، این است که شما می‌توانید این کشور را به عنوانی پلی برای رسیدن به مقصد اصلی خود که می‌تواند سایر کشورهای اروپایی یا حتی کانادا و آمریکا باشد، در نظر بگیرید. علاوه بر این مهاجرت به مجارستان به شما این امکان را می‌دهد تا به کشورهای اتحادیه اروپا سفر کرده و در آن جا به ادامه تحصیل یا کار مشغول شوید. از دوره‌های آموزشی موجود در کشور مجارستان می‌توان به دوره آموزش زبان انگلیسی، زبان آلمانی و زبان مجاری اشاره کرد.

کشور مجارستان

کشور مجارستان یکی از کشورهای متمدن واقع شده در مرکز قاره‌ی سبز است و با کشورهایی همچون اتریش، اسلواکی، اوکراین، رومانی، صربستان، اسلووانی و کرواسی مرز مشترک دارد. پایتخت این کشور، شهر زیبای بوداپست است که جمعیت آن به دو میلیون نفر هم نمی‌رسد. جمعیت کل کشور مجارستان با داشتن وسعتی نزدیک به 24000 کیلومتر مربع، حدود 10 میلیون نفر برآورد شده است. با این که مجارستان عضو پیمان شنگن و اتحادی اروپا است، اما واحد پول مخصوص به خودش را دارد. در این مطلب قصد داریم تا در مورد چگونگی تحصیل در مجارستان صحبت کنیم و شما را با تمامی شرایط، برترین دانشگاه‌ها و همچنین مزایای تحصیل در این کشور آشنا کنیم. همانطور که گفتیم این کشور عضو اتحادیه اروپا است، در عین حال واحد پول مجارستان فورینت (HUF) نام دارد. با توجه به تمهیدات اخذ شده توسط دولت، سطح کیفی دانشگاه‌های این کشور در چند سال اخیر پیشرفت خوبی داشته و هم اکنون نزدیک به 30 هزار دانشجوی بین المللی مشغول به تحصیل هستند.

مزایای تحصیل در مجارستان

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت موسسات آموزشی کشور مجارستان در میان متقاضیان مهاجرت تحصیلی ایرانی موقعیت جغرافیایی این کشور در اتحادیه اروپا و منطقه شینگن است. دانشجویان با دریافت پذیرش تحصیلی موسسات آموزشی کشور مجارستان می‌توانند به اقامت دائم شنگن دست پیدا کنند.

مجوزهای اقامت صادر شده از سفارت کشور مجارستان برای دانشجویان خارجی به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون نیاز به هیچ مجوز و ویزای دیگری به سایر کشورهای اروپایی و حتی منطقه شینگن سفر کنند.

هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور مجارستان از میانگین اتحادیه اروپا بسیار پایین‌تر است.

مزایای جانبی تحصیل در مجارستان

  • شما به سرعت وارد اروپا خواهید شد.
  • فرآیند آموزش زبان شما، در یک کشور اروپایی و همراه با درک زندگی اروپایی خواهد بود.
  • امکان پذیرش ساده و راحتی را برای دانشگاه‌های سراسر جهان خواهید داشت.
  • هزینه چندان سنگین نیست.
  • برای ورود به بازار کار مجارستان، آماده خواهید شد.
  • امکان کاریابی در آلمان، اتریش، سوئیس و دیگر کشورهای اروپایی را خواهید داشت.
  • امکان ادامه تحصیل در امریکا و کانادا را خواهید داشت.

 

دانشگاه های برتر مجارستان در سال ۲۰۲۳

دانشگاه‌های برتر مجارستان که در رنکینگ جهانی QS، رتبه زیر ۱۰۰۰ را از آن خود کرده‌اند، در جدول زیر نمایش داده شده است.

نام دانشگاه رتبه دانشگاه در مجارستان رتبه بندی در رنکینگ جهانی QS
دانشگاه سگد ۱ ۵۵۱-۵۶۰
دانشگاه دبرسن ۲ ۶۵۱-۷۰۰
دانشگاه Eötvös Loránd مجارستان ۳ ۷۰۱-۷۵۰
دانشگاه پچ مجارستان ۴ ۷۰۱-۷۵۰
دانشگاه صنعت و اقتصاد بوداپست مجارستان (BME) ۵ ۸۰۱-۱۰۰۰
دانشگاه سنت ایستون ۶ ۸۰۱-۱۰۰۰
دانشگاه
Széchenyi István
۷ ۸۰۱-۱۰۰۰
دانشگاه میسکولک مجارستان ۸ ۱۰۰۱-۱۲۰۰
دانشگاه کوروینوس مجارستان ۹ ۱۰۰۱-۱۲۰۰

 

هزینه خوابگاه در مجارستان

دانشجویان علاقه مند به تحصیل در مجارستان برای انتخاب محل زندگی خود در این کشور گزینه های متعددی پیش روی دارند از جمله اجاره آپارتمان، استودیو و یا اخذ خوابگاه های درون دانشگاهی یا بیرون دانشگاهی. بدیهی است که هزینه زندگی در خوابگاه در مقایسه با اجاره محل زندگی، به صرفه تر می باشد و گزینه مناسب تری برای افراد با تمکن مالی متوسط است.

برخی خوابگاه ها علاوه بر هزینه ماهیانه، مبلغی تحت عنوان سپرده (Deposit) از دانشجویان دریافت می کنند که تعهدی باشد برای پرداخت به موقع اجاره. هزینه خوابگاه های مجارستان با توجه به عواملی از جمله شهر، تعداد نفرات اتاق و هم چنین کیفیت خدمات ارائه شده متفاوت است و بازه ای برابر با 200 الی 500 یورو در ماه را در بر می گیرد.

هزینه زندگی در مجارستان

متقاضیان تحصیل در مجارستان توجه کنند که مجارستان کشور گرانی به شمار نمی رود اما هزینه های زندگی در پایتخت این کشور، بوداپست، کمی بالاتر از شهرهای دیگر است. هزینه لازم برای زندگی در مجارستان، مبلغی حدود 490 یورو در ماه تخمین زده شده است. در صورت زندگی در خوابگاه، هزینه های اسکان فرد به طرز قابل توجهی کم می شوند اما در صورت اجاره مسکن، ملزم به پرداخت اجاره یک آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر به مبلغ 372 یورو در ماه می باشند.

هزینه لازم برای یک وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت، 5 یورو اعلام شده و برای حمل و نقل نیز، دانشجویان می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. هزینه لازم برای هر بلیط مترو یک طرفه درون شهری، برابر با 0.8 یورو است. شایان ذکر است که دانشجویان می توانند با استفاده از کارت شناسایی دانشجویی بین المللی خود، از تخفیفات قابل توجهی در موزه ها، رستوران ها و وسایل حمل و نقل عمومی برخوردار شوند.

اخذ اقامت دائم مجارستان پس از تحصیل

دانشجویان بین‌المللی پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند با تغییر نوع اقامت خود از تحصیلی به سایر روش‌ها (کاری و کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت، ازدواج) مجوز خود را تمدید کنند. برای تغییر نوع ویزا باید پیش از انقضای ویزای تحصیلی اقدام کرد.

دانشجویان موظف هستند پیش از اتمام اعتبار بیمه دانشجویی، ویزای دانشجویی، با ارائه تمکن مالی مناسب و همچنین اثبات تمدید اقامتگاه برای تغییر نوع اقامت اقدام نمایند. چراکه بر اساس قوانین این کشور، پس از فارغ‌التحصیلی دانشجویان خارجی نمی‌توانند در خاک مجارستان اقامت داشته باشند. و با پایان اعتبار ویزای دانشجویی مجبور به ترک کشور هستند.

دانش‌آموختگان بالافاصله بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند مجوز اقامت “تحصیل برای کار” را درخواست دهند؛ این مجوز امکان یافتن شغل یا چیدن مقدمات شروع فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت را به متقاضی می‌دهد. توجه داشته باشید که تنها 9 ماه فرصت دارید!

 

متقاضیان مجارستان می توانند بدون نیاز به مدرک زبان در تمامی مقاطع از ابتدایی تا دکتری برای تحصیل در مجارستان اقدام نمایند برای اطلاعات بیشتر در مورد این شرایط شما میتوانید با مشاوران تحصیلی ما در تماس باشید.

صفحه اینستاگرام دپارتمان تحصیلی

تلگرام دپارتمان تحصیلی

صفحه اینستاگرام دپارتمان سرمایه‌گذاری

تلگرام دپارتمان سرمایه‌گذاری

مطالب دیگر

کالج بین‌المللی دونا مجارستان

کالج بین‌المللی دونا مجارستان

تحصیلات بعد از دیپلم در کالج بین‌المللی دونا مجارستان کالج بین‌المللی دونا درقلب شهر بوداپست مرکز آموزشی بین‌الملل کشور مجارستان، جهت پذیرش و آموزش دانشجویان بین‌الملل ازتمامی‌کشورهای جهان در رشته‌های، پزشکی‌، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، دامپزشکی‌، کلیه رشته‌های...

کالج بین المللی اویسینا

کالج بین المللی اویسینا

تحصیلات بعد از دیپلم در کالج بین المللی اویسینا کالج بین المللی اویسینا با مجوز رسمی دولت مجارستان به شماره پروانه : 201799 -OM و چندین نهاد معتبر بین المللی از جمله MEDEXCEL, Pearson, FEDE, Cambridge Assessment و NCUK  فعالیت می‌کند. کالج بین المللی اویسینا (AIC) این...

پشتیبانی آنلاین!

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما از حساب‌های زیر تماس برقرار کنید.

SocialSocialSocialSocial