هزینه زندگی در قبرس شمالی
شما این مقاله را درباره قبرس شمالی می‌خوانید.
هزینه زندگی در قبرس شمالی

هزینه زندگی در قبرس شمالی

مواد غذایی و هزینه خوراک

در قبرس تهیه مواد غذایی محلی به خصوص در زمینه میوه، سبزی و صیفی‌جات بسیار پر رونق بوده و ضمن آنکه از نظر کیفیت بسیار عالی هستند، هزینه زندگی در قبرس شمالی نسبت به کل کشورهای اروپایی و مدیترانه‌ایی به صرفه‌تر است. انواع میوه، انواع سبزی، زیتون، روغن زیتون، پنیر حلیمی و سیب زمینی معروف قبرس از جمله بهترین محصولات تولید داخل این کشور در صنعت غذا هستند.

لیست کامل قیمت مخارج عمومی زندگی در قبرس شمالی

کمترین میزان درآمد  6000 لیر در ماه
متوسط درآمد  13500 لیر در ماه

هزینه‌ های قبوض در قبرس شمالی

شاید گران‌ترین هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی، مربوط به قبوض آب و برق باشد. البته با مقایسه قبوض خانه در قبرس شمالی با سایر شهرهای اروپایی، متوجه می‌شوید که آنها نسبتاً ارزان هستند. یکی از هزینه‌های نسبتاً گران در این کشور، هزینه قبوض برق است. قبرس شمالی تقریباً در تمام طول سال گرم است و درمرداد ماه ، گرمای شدیدی دارد. زندگی در قبرس شمالی بدون داشتن کولر و وسایل تهویه، بسیار دشوار است. شما برای استفاده از کولر و انواع وسایل تهویه هوا باید ماهانه بین 400 الی 1000 لیر بپردازید.

همچنین هزینه قبوض آب و برق برای یک آپارتمان ۸۵ متری در ماه برابر با 500 لیر است. هزینه بسته‌های اینترنت با سرعت ۶ مگابایت بر ثانیه، برابر با 200 لیر در ماه است.

هزینه‌ های رستوران ها  در قبرس شمالی

یکی از تفریحات امروزه افراد، امتحان کردن غذاهای جدید در کافه و رستوران‌های متنوع است. مسلماً وقتی وارد کشور جدیدی می‌شوید، دوست دارید غذاهای بومی آن را امتحان کنید و مزه فرهنگ آن کشور را بچشید. همچنین ممکن است دوست داشته باشید همراه با دوستان یا خانواده‌تان، چند ساعتی را در یک رستوران شیک بگذرانید. در هر حالت، غذا خوردن در بیرون از خانه جزئی جدایی ناپذیر از زندگی همه ماست. برای اطلاعات بیشتر جدول زیر را ببینید.

یک وعده غذا در رستوران‌های ارزان (برای یک نفر) یک وعده غذا در یک رستوران میان رده (برای یک نفر) انواع غذاهای فست فودی
حداقل 80 لیر شروع قیمت 120 لیر شروع قیمت 85 لیر

هزینه‌ های خرید لباس در قبرس شمالی

هزینه خرید لباس در قبرس شمالی تقریباً مثل تهران می باشد. زیرا این کشور تولیدی‌های زیادی ندارد و بیشتر پوشاک خود را از برندهای معروف واقع در کشور ترکیه وارد می‌کند. اما بازهم می‌توان گفت که هزینه‌های خرید پوشاک در این کشور نسبت به باقی مقاصد اروپایی و حتی ترکیه، کمتر است. شما می‌توانید یک شلوار جین را با قیمت 300 لیر از یک فروشگاه زنجیره‌ای معروف بخرید. همچنین مواردی مانند یک لباس تابستانی دخترانه، 250  لیر، کفش ورزشی باکیفیت 500 لیر و کفش مردانه 300 لیر قیمت دارند.

صفحه اینستاگرام دپارتمان تحصیلی

تلگرام دپارتمان تحصیلی

صفحه اینستاگرام دپارتمان سرمایه‌گذاری

تلگرام دپارتمان سرمایه‌گذاری

مطالب دیگر

آب و هوای قبرس شمالی

آب و هوای قبرس شمالی

شرایط  اب و هوایی قبرس شمالی آمتعلق به منطقه تحت سلطه آب و هوای مدیترانه ای  است. سامرهایی که از اواسط ماه مه تا اواسط ماه اکتبر پایدار هستند خشک و گرم هستند. در طول تابستان، منطقه فشار بالای نیمه گرمسیری، هوا را کنترل می کند و مانع از بارش شدن باران می شود. زمستان...

فرهنگ مردم قبرس

فرهنگ مردم قبرس

فرهنگ مردم قبرس یک فرهنگ غنی و متنوع است که این فرهنگ تاثیرات بسیار زیادی از کشور ترکیه و همچنین کشورهای اطراف مدیترانه گرفته است.  زبان صحبت کردن آنها ترکی استانبولی میباشد، اما آنرا با لهجه خاصی صحبت میکنند. به گونه ای است که بیشتر جشن های مذهبی را جشن می گیرند....

واحد پول رسمی در قبرس شمالی

واحد پول رسمی در قبرس شمالی

واحد پول رسمی در قبرس شمالی لیر ترکیه می‌باشد. یورو، دلار آمریکا و پوند انگلیس هم در این کشور کاملا مبادله می‌شود. اگر به صورت دقیق بخواهیم این مورد را بررسی کنیم خرید و فروش ماشین و ملک از روی پوند انگلیس صورت می‌گیرد. ولی مصارف روزمره و تمامی خرید فروش ها و سوپر...

پشتیبانی آنلاین!

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما از حساب‌های زیر تماس برقرار کنید.

SocialSocialSocialSocial